Programul terapeutic pentru copii (3 – 12 ani) – POVEȘTI MAGICE
Magia poveștilor pe care le auzim în copilărie ne însoțește întreaga viață. Poveștile clasice ale copilăriei nu fac altceva decât să demonstreze influența extrem de mare a poveștilor asupra dezvoltării afective, intelectuale și comportamentale ale copiilor.
Poveștile Magice diferă de poveștile clasice, acționând în plan emoțional, prin mesajul terapeutic pe care îl conțin. Poveștile sunt alese cu multă grijă, nu la întâmplare, pentru armonizarea mesajului terapeutic cu problema/dificultatea sau preocuparea copilului. Este ca și cum i s-ar citi o poveste despre el însuși. În funcție de problemă, mesajul este interpretat de către copil ca o abilitate psihologică pe care o poate dobândi (ambiție, răbdare, iertare, perseverență, curaj, încredere, autocontrol, independență, siguranță de sine, empatie, etc.)
Poveștile Magice luminează spațiul interior al copilului. Produc o schimbare de sens, de la negativ la pozitiv, de la disfunctional la functional. Le oferă copiilor modele comportamentale pozitive și valori morale.
Poveștile Magice îi ajută pe copii să descopere, să intuiască, să simtă că ei înșiși au forța de a face față dificultăților cu care se confruntă (cum este hiperemotivitatea/timiditatea, nesiguranța de sine, lipsa controlului comportamental, rivalitatea fraternă, desconsiderarea, respingerea, o imagine de sine deficitară, teamă, pierdere, neliniște, dependența de desene animate sau jocuri computerizate, dependența de alte persoane, neîncrederea, hiperactivitatea, dificultatea de stabilire și de menținere a relațiilor de prietenie, agresivitatea, evenimente traumatizante, etc).
Poveștile Magice ajută la prevenirea problemelor psihologice și comportamentale frecvente la copii.
Programul terapeutic pentru copii (3-12 ani) – Poveşti Magice se desfășoară săptămânal, cu o durată de aproximativ 1h, în grupuri de 10 copii. Programul cuprinde două părți esențiale:
- Întâlnirea copiilor cu POVESTEA MAGICĂ (captivarea copiilor prin ascultarea poveştii terapeutice şi lucrul cu copiii prin metode specifice, în care ei lucrează cu emoţiile, gândurile şi mesajul terapeutic al poveştii)
- NEWSLETTER-ul MAGIC pentru PĂRINȚI (părinţii primesc săptămânal newsletter-ul întâlnirii cu copiii prin email ca RESURSĂ în dezvoltarea copiilor lor)
Beneficiile copiilor
- Abilități de ascultare activă
- Capacitatea de acceptare și receptivitatea la situații noi
- Capacitate de concentrare
- Capacitate de observare
- Atenție pentru detalii
- Reflectarea asupra propriilor experiențe
- Rezolvare de probleme /Soluții noi și realiste la problemele sau preocupările lor
- Abilități cognitive
- Optimism și atitudini pozitive
- Creativitate
- Abilități lingvistice
- Vocabular bogat
- Valori morale
- Abilități sociale și emoționale
- Modele de comportament pozitive
- Abilităţi motrice
Beneficiile parintilor
- Newsletter săptămânal
- Povești terapeutice ca resursa
- Construirea propriei carti cu povesti terapeutice pentru copil
- Identificarea problemelor/preocuparilor/dificultatilor copilului
- Metode de interventie in sprijinirea copilului
- Optimizarea relatiei parinte-copil
Programul de educatie timpurie pentru copii (6 luni – 3 ani) – Baby START
Programul de educatie timpurie pentru copii (6 luni – 3 ani) “Baby START” reprezinta un NOU standard de excelenta in educatie. Pentru a se dezvolta la un nivel foarte bun, copiii au nevoie de experiente de inalta calitate in primii trei ani de viata, care presupun dragoste, sprijin, indrumare, protectie si stimulare psiho-educationala. Perioada cuprinsa intre 6 luni si 3 ani ocupa un loc deosebit in evolutia copilului, fiindca acum se dobandeste aproximativ 60% din experienta fundamentala de viata.
Programul de educatie timpurie pentru copii “Baby START” se adreseaza copiilor sanatosi din punct de vedere psihic cu varsta cuprinsa intre 6 luni si 3 ani si urmareste asistarea lor de catre psiholog și părinte in vederea achizitionari unui nivel foarte bun de competente adecvate varstei, prin joc, care sa le facilitaze adaptarea in mai multe domenii.
Programul se desfășoară săptămânal, în grupuri mici de copii și părinți, cu o durată de aproximativ 1h.
Beneficiile includerii in programul de educatie timpurie “Baby START” (6 luni – 3 ani)
- Informatii si resurse necesare pentru parinti cu privire la sustinerea dezvoltarii optime a copilului;
- Efectuarea de catre parinte alaturi de psiholog a unei evaluari pe toate dimensiunile esentiale dezvoltarii si specifice grupului de varsta din care face parte copilul;
- Identificarea nevoilor de dezvoltare ale copilului;
- Jocuri de dezvoltare conform nevoilor identificate pe toate dimensiunile dezvoltarii
- Monitorizarea evolutiei copilului in toate domeniile dezvoltarii sale fizice, psihologice, afective sau sociale;
- Preventia si interventia adecvata in problemele educative care survin in perioada 6 luni-3 ani;
- Dezvoltarea relatiei parinte-copil;
- Cresterea capacitatii de adaptare a copilului;
- Cresterea capacitatii copilului de a mentine si gestiona eficient relatiile afective;
- Dezvoltarea increderii in sine a copilului;
- Reducerea riscului dezvoltarii ulterioare a unor tulburari psihice.
Programul de educație timpurie pentru copii (3 – 6/ 7 ani) – COMPETENȚELE MAGICE
Cercetările actuale din domeniul psihologiei au demonstrat faptul că nivel ridicat al competenţelor sociale şi emoţionale contribuie semnificativ la succesul copilului şi că aceste competenţe sunt esenţiale în dezvoltarea copiilor de 3-6/7 ani.
Competenţele sociale se referă la totalitatea abilităţilor copilului de a-şi modela comportamentul, pentru a realiza interacţiuni sociale funcţionale cu ceilalţi. Aspectele principale ale dezvoltării competenţelor sociale la copii sunt: complianţa la reguli, relaţionarea socială şi comportamentul prosocial.
Competenţele emoţionale se referă la abilităţile copilului de a conştientiza şi de a înţelege emoţiile proprii şi pe cele ale celorlalţi, de a acţiona în conformitate cu acestea, de management al emotiilor puternice si de empatie fata de ceilalti.. Aspectele principale ale dezvoltării competenţelor emoţionale la copii sunt: înţelegerea emoţiilor, exprimarea adecvata a emoţiilor şi autoreglarea emoţională.
Competenţele emoţionale şi sociale sunt strâns legate între ele, iar deficitele în dezvoltarea acestora pot avea consecinţe negative asupra copilului. Abilităţile sociale şi emoţionale slab dezvoltate pot conduce la dificultăţi în urmărirea instrucţiunilor educatoarei/învăţătoarei, slaba concentrare asupra activităţilor, neîndeplinirea corespunzătoare a sarcinilor, tulburări de comportament (sfidarea adulţilor, opoziţionism, refuzul de a respecta regulile, incapacitatea de a ţine cont de dorinţele celorlalţi, reacţii agresive etc.), dificultati emotionale (tristete, timiditate, temeri excesive), performanţe academice slabe, cu incapacitatea de a beneficia de oportunităţile de învăţare oferite de şcoalăbsenteism şi abandon şcolar, etc.
Programul este creat special în vederea achiziţionării de către copii a unui nivel ridicat de competenţe sociale şi emoţionale adecvate vârstei, prin diferite tehnici și metode specific lucrului cu copiii. Acesta se desfășoară săptămânal, în grupuri mici de copii, cu o durată de aproximativ 1h.